Hamburg – Södermalm 98 mil

Tåget gick från Lörrach (Basel) vid 20-tiden igår, åkte runt i Schwarzwald i duggregn efter jag checkat ut från hotellet vid 11. Träffade två tyskar som skulle åka upp till Norge, passande nog så anslöt ett norskt par som åkte en gammal Morris och dom tipsade om fina vägar i Norge, jag lyssnade också för vägarna i Norge lockar verkligen efter man hört och sett bilder där ifrån…vem vet, nästa år kanske man drar dit.

20140709-234854-85734254.jpg
Delade kupé med två andra tyska grabbar som hade åkt runt i Schweiz, vi drack öl å garvade i massor tills det var dags att kolla fotbollsmatchen Tyskland-Brasilien på en ipad, vi drack å garvade ännu mer när Tyskland förnedrade Brasilien..det var bra stämning på tåget kan jag säga.

Lagom till sängdags kommer jag på att jag har glömt hojnyckeln i låset på ena packväskan, fan också! En av tyskarna som var på väg till Norge hade glömt sin nyckel i tändningslåset och var riktigt nervös för han hade ingen extranyckel med sig…men det var lugnt för när vi kom fram satt nycklarna kvar, puh.

Ut ur Hamburg i morgonrusningen för att blåsa på autobahn när det plötsligt blir världens kö, jag bestämer att jag kör mellan bilarna ändå fast det inte är populärt bland tyskarna. Åkte säkert mellan bilarna i en halvmil tills jag kom fram till världens kaos, brandbilar ambulanser å poliser vid en jätteolycka. Helikoptrar landade å plockade upp skadade i skytteltrafik. Stod där i nästan 3 timmar innan dom släppte på trafiken igen.

Bilder å mer fakta kommer imorgon.

Skönt å va hemma igen!

20140710-000516-316371.jpg

Lämna en kommentar