Waldshut – Naturpark Schwarzwald – Feldberg 38 mil

Vädret såg inte lovande ut i morse när jag checkade ut, mulet och regnet hängde i luften å det var bara 16 grader.
Började åka väg D500 upp i Schwarzwald, ingen trafik och hastighetsbegränsningen blev 100 km/h…åh vilken väg, jämt å fin asfalt och riktigt sköna högfartskurvor i alla möjliga olika kombinationer.

20140707-214848-78528509.jpg

Efter ett tiotal mil började det bli mycket tung och långsam trafik, det började även bli mycket industriområden så jag raderade rutten jag följde i gps:en och började köra dit näsan pekade. Hamnade tillslut i Tuttlingen där jag har varit förut, vädret ordnade upp sig med sol och bara några stackmoln, temperaturen var runt 25-28 grader. Åt lunch i en liten by öster om Tuttlingen och träffade på två jänkare som hade flugit hit och hyrt hojar, kläder å rubbet som nu skulle göra alperna. Äntligen fick jag ge lite tips om vägar 🙂 Dom berättade att uthyraren hade varnat för dåligt väder och det hade varit regnkaos i nordöstra Tyskland som rörde sig söderut. Mycket riktigt, en timme efter jag checkat in på hotellet här i Feldberg så såg jag eländet på nyheterna och det började ösregna och åskan gick.

Har ingen lust att åka norrut och hemmåt på tyska landsbygden i ösregn å storm så jag bokade autozug från Lörrach (Basel) och tåget går i morgon kväll mot Hamburg.
Lyxade till det sista natten i Tyskland (bortsett från natten på tåget i en trång kupé) med en natt på ett riktigt schysst ställe mitt i Schwarzwald och drog även en trerätters med bara lokala råvaror samt deras egenbryggda öl.

20140707-220956-79796983.jpg

20140707-220956-79796108.jpg

Imorgon kommer hojen slå över till 1000 mil, precis inkörd alltså 🙂

1 tanke på “Waldshut – Naturpark Schwarzwald – Feldberg 38 mil

  1. mattias W

    Det var på Hotell Rosengarten i Tuttlingen vi möttes första gången. En molntung dag för snart 10 år sedan. Antar att du inte bodde där den här gången….det hotellet var ju lite som Fawlty Towers 🙂

    Svara

Lämna en kommentar